躲得去邊?

今期經濟學人封面係「Nowhere to Hide」,中文應簡單翻譯: 普天之下無樂土?

環球經濟前景轉差,以往認為係高增長既新興市場、都備受壓力。

今日華爾街日報都不約而同有文章,形容新興市場一樣感受到西方成熟市場之痛!

巴西零售數據大跌、南非製造訂單急跌,連內地出口是七個月以來最差,有不少廠家就說:「今年西方無聖誕!」原因是急單全部不見了!

且看呢兩個星期先後有巴西同印尼央行減息,而南韓同澳洲都維持利率不變,最新有新加坡都加入寬鬆行列!

新加坡金管局公布收窄坡元上下限政策操控波幅,減慢坡元升值步伐,變相採取寬鬆貨幣政策。係繼印尼之後,今個星期內,區內第二個市場調整貨幣政策。

面對第二季經濟按季大幅倒退百分之六點三,第三季亦只有輕微增長,遠比市場預期差,新加坡金融管理局隨即出手,

調低坡元既上下限波幅,當局表示,由於成熟經濟體系面臨調整壓力,威脅到新加坡主要貿易夥伴增長前景轉弱,加上預期核心通脹有放緩跡象。

新加坡元一向係透過同一籃子貨幣掛勾,但從來未有向外披露組合比例,亦沒有如內地人民幣一樣、有向外公布升跌幅度限制,一切可以說相當神秘!

今次調整上下限波幅,等如變相放慢升值步伐。

面對歐洲債務危機同美國經濟放緩,唔少新興市場經濟備受沖擊,最近先後有巴西同印尼央行減息,而南韓、馬來西亞以及澳洲央行亦都暫停加息步伐。

經濟學人話,面對全球風險升溫、根本無一個市場可以逃過第二次衰退,國際貨幣基金組織亦都警告,新興市場係面臨向下調整風險。

其實都幾諷刺,幾個月前新興市場仲係擔心資產泡沬同貨幣升值呢啲過熱問題,轉頭已經話擔心資本外流同貨幣眨值,有大行就計過,單是最近幾個星期,新興市場為左阻止本國貨幣下跌,已經秏資350億美元既外匯儲備。

所謂長貧難顧,難怪基金組織都警告,新興市場經濟,正面臨向下調整風險。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)