死亡關口

金融市場走勢,有時係無辦法解釋。

明明係有問題,會被淡化為無問題。而明明係小問題,又會化大為大事件。

希臘之後、火頭又燒到返去意大利。

貝盧斯科尼喺上星期參與二十國集團峰會後,立刻回國安撫執政聯盟內嘅反對聲音,游說佢地繼續支持。

傳聞七十多歲的貝盧斯科尼、原來計劃出番套情歌集,一於大唱Love song 冧選民,不過國事當前,兒女私情暫時只好放到一邊。

市場關注,貝盧斯科尼係咪會下台,意大利十年期債息升至六厘六記錄新高。

路透社嘅調查顯示、一旦貝盧斯科尼落台、意大利同德國十年期國債嘅息差,即係足足值近一百億歐元!

作為歐元區第三大經濟體、國債總額高達16萬億歐元,明年要還債超過三千億歐元,市場已經關注如果意大利債息突破到七厘既「死亡關口」,肯定分分鐘步希臘愛爾蘭後塵。

即係「大到不能倒、亦大到不能救」!

面對意大利政府落實削赤措施,國際貨幣基金組織喺二十國集團峰會上,曾經要求意大利向佢地借款500億歐元,換取進一步監管意大利政府嘅落實削赤措施。

但建議被貝盧斯科尼拒絕,佢只係願意接受基金組織、監察意大利嘅財政改革進度。

成為G8第一個要IMF監察既國家,意大利早已顏面無存!

不過好一個「貝盧斯科尼」、一回來又施展三吋不爛之舌,四處遊說判徒黨員重新支持政府!
所以唔敢批死佢唔得、只是大家心中明白,根本問絲毫沒有改善過!

匯豐艾爾敦,兩個幾月嚟再次更新個人網誌,就話無論歐洲,美州,以至中東根本問題重重。
佢老人家講左一句最直接,就係美國依家安穩活在歐洲混亂之中(The USA is taking some comfort from the European mess to deflect from its own less than stellar performance)。

只要歐洲繼續亂,美國問題就唔會有人理。美金,美債,美股就可以繼續升。

所以,美國經常以歐洲問題愈煲愈大,大到七七八八,就會扮幫手,希望做下好人,咁就唔會燒到自己個疊。

提起歐洲,火頭當然係銀行,講銀行實力,歐美其實不相伯仲。但華爾街日報一篇報道,睇完你可能盡沽歐洲銀行股,轉為買美資行都唔定。

報道引述瑞信一份研究報告,再無限放大。話歐洲銀行歐洲主權債風險以外,另一個火頭更大件事,就係歐洲銀行持有相關結構性貸務資產。

話條數加埋超過三千八百幾億歐元,多過曬銀行手持希臘、西班牙、意大利主權債加埋總和。
報道話,歐洲銀行包括匯豐在內,海嘯後對手持結構貸務資產,點處理並唔積極。所以正當美銀,摩通,花旗呢三年內,大手減持結構性貸務工具超過八成之際,歐洲銀行只係象徵性減少。

所以,一旦市況繼續轉差,歐洲銀行潛在破壞力會遠比預期大。

歐洲銀行唔得,無人反對。但美國金融機構又安全咩,亦唔見得? 淨係明富,已經否定答案。

美國數據,暫時未進入衰退,但十一二三削減開支大限傾唔成,評級可能再出手下調,經濟可能出年會低迷,連美國傳媒亦認,下一輪總會燒番到美國。

但美國實力不容忽視。玩完歐洲,佢地就可以加馬唱內地,今日大鑼大鼓吹內地鬆銀根,他日亦分分鐘可以發動中國硬著陸攻勢!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將