技術官僚

蒙蒂上場,唔單止係意大利人民歡呼,金融市場一樣興奮。

意大利十年債息跌左近一百個點子,歐盟、基金組織都傾向支持新政府。

歐央行總裁德利吉,已經同蒙蒂會面,華爾街日報話,咁係證明歐央行支持蒙蒂權力交接。

先有「帕帕季莫斯」接提「帕潘德利歐」出任希臘總理,之後由「蒙蒂」代替「貝盧斯科尼」。

顯然,技術官僚Technocrats 已經成為左歐洲解決債務危機既最後希望。

其實意大利人對技術官僚一點也不陌生,上次意大利同樣出現財赤問題,正是95年,當時亦是靠一批技術官僚、最終成功解決危機。

的確,今天的危機遠比當年嚴峻、市場更需要既係一個更講求紀律、嚴格控制開支既政府。
但這分Italian Job的工,其實一點都不容易打下去。

今年意大利既財政赤字只係佔本地生產總值百分之四,好過好多先進國家。

不過問題係公共赤字一直偏高,佔本地生產總值達百分之一百二十。

金融時報話,蒙蒂未來幾年都要每年取得大約百分之五既財政盈餘,國家債務問題先有解決機會。

債務更緊急係流動資金,出年四月前,意大利要償還二千億歐元債務、連同額外一千億票據,就已經用晒所有EFSF 剩底既資金。

金融時報計過,由而家到2015年,累積要還既錢更多達7500億歐元,目前唯一希望、就係要靠IMF同歐盟提供資金、再由歐央行作出擔保,意大利先至可以避過違約。

更重要既、亦係蒙蒂最大挑戰,係點樣應付國內一系列結構性問題。

意大利既競爭力、由九十年代中開始,比起德國就差唔多下降左五成,當地既逃稅問題亦非常嚴重,金額估計佔本地生產總值一成八。

作為經濟學家、高盛前顧問,蒙蒂出任歐盟期間,成功贏左微軟同通用電氣既反壟斷訴訟,西方媒體例如上周提到的經濟學人、以至金融時報及華爾街日報,均對蒙蒂有極高評價,似乎意大利到了他的手上,真的似有一線生機。

那意大利國內又如何看待? 有評論提出、蒙蒂雖然唔係由人民選舉出來,而係由歐盟、歐洲央行、基金組織甚至係金融市場委任出來。不過意大利人都明白,蒙蒂已經係目前唯一選擇,他們宣稱已經準備好接受更高增值稅、延遲「退休」、以及接受更多外來競爭。

真心希望,今次南歐人民可以看到、是危中有機,那世界末日可以還久一點。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將