藍巨人


今年比股東既信,形容自己手頭已經裝滿彈藥,正瞄準一隻大笨象Elephant Gun。

原來巴菲特睇中既、係有「藍色巨人」稱號既IBM。 自言唔識科技、巴菲特睇完2010年IBM 既年報,睇中IBM 提出的 五年計劃。

喺取得證監會批准,三月開始秘密動用咗107億美元,買咗6400萬股IBM。 目前持股量大約百分之5點5,成為僅次於道富既第二大股東。

今次巴菲特入股IBM有兩個異常: 1. 打破從不沾手科技股的紀錄 (他同時購入 Intel); 2. 作為價值投資者大師,居然會在歷史高位買入IBM。

華爾街日報話,無一個分析員好似巴菲特對IBM 睇得咁樂觀。

今年以來IBM累積升幅近三成,係道指成分股表現最好股分,主要係歸功下個月退休既總裁「帕爾桑科」,佢決定二千年出售個人電腦業務比聯想後、一直提高來自軟件既收入比例、由兩成半增加至四成四,而跟據佢地五年計劃,未來比例會增加至五成。

彭博就形容、巴菲特正係重複緊佢98年年買入可口可樂既故事,當年巴菲特買入既時候,可樂股價已經喺四年間升左兩倍。

結果之後既十年、可樂既升幅係超過十倍。

巴菲特話佢親眼見過,IBM點樣發掘同留住客人, 而企業換電腦公司,同換會計、律師一樣,都要花好多功夫,簡單講,即係客戶延續性好強。

所以正如兆富所說,其實IBM 早就脫離左單單科技股範籌: 一間有穩定回報的科技服務公司。

自己講過買入可口可樂前、已經先留意公司表現近十年,原來巴菲特亦一直有留意IBM發展。

佢既傳記就透露、九一年首次同微軟蓋茨會面,已經討論過微軟同IBM既合作。 仲有一個令巴菲特睇中IBM既原因、係對股東慷慨。

過去十年IBM 透過派息同回購,向股東派發左890億美元,而未來五年預計派發會增加至七百億美元。

巴菲特話,佢之所以睇好IBM,好大程度就係相信呢個五年計劃,特別係五年內可以提升每股盈利一倍。

咁多隻科技股,巴菲特揀左市盈率14倍嘅IBM,反觀微軟,市盈率只係10倍。

但股神就話,同蓋茨太熟喇!

同蓋茨無咁熟嘅你,又會唔會考慮呢?

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將