公投

呢幾日既股市表現、令我對一個人,更家徹式佩服!

量子基金既索羅斯。上星期歐債危機叫做有初步曙光,佢已經喺周末大唱反調、話今次拯救方案耐者三個月,快者一日就會失敗!

結果真係得五日、只係五日貨仔,歐債危機又由一線曙光、變成水深火熱!

正當各國以為希臘債務危機,會因為歐盟同意出手挽救而稍為喘定嘅時候,希臘總理帕潘德里歐突然宣布,係咪接受歐盟方案,要交由選民用「公投」決定。

佢冇交待「全民公決」嘅確實日期,而財長就預料,公投會喺明年初舉行。

反對黨隨即批評帕潘德里歐推卸責任,美其名俾人民選擇,但其實只係政府唔想再做艱難決定、得罪選民,於是搵公投做「借口」,任由民眾根據個人「好惡」決定國家未來、置國家於險境。

民意調查顯示,有近六成希臘人都唔睇好新方案、擔心歐盟會要求希臘實施更嚴格嘅緊縮政策;唔少人都話寧願忍受像冰島「債務違約」引嚟嘅短期動盪,都唔想無了期咁「勒緊褲頭」。

如果方案真係被否決,希臘除咗要立即宣布破產,亦難以再留喺歐元區。

結果希臘公投加深違約風險,加上環球採購經理指數唔理想,令法德股市大跌百分之四,持有歐債多既法興法巴同法農更跌超過一成,而要求公投既希臘、股市更跌百分之六。

咁到底帕潘德里歐、係咩葫蘆賣咩藥?

上星期先叫做喺歐盟峰會千辛萬苦傾到一個拯救方案,突然又失驚無神話要搞公投,將歐盟達成協議嘅拯救方案,交由人民表決!

要了解背景,呢個總理擺明唔會連任,佢揀呢個時候開聲,就要喺星期四康城召開G20峰會前、向歐盟、特別係德國總理默克爾施壓,擺出一副「一拍兩散」既求死態度,目標就係要德國盡量放寬拯救既條款。

反對黨就批評「帕潘德里歐」用一場賭博,決定國家未來,公開反對公投、要求即時舉行大選!

Pimco既「埃爾阿利安」都話,今次希臘一旦舉行公投,有機會令歐盟既拯救方案失敗。

不過計我地話,今次公投事件可能先係歐債危機真正拐點,因為大家發現希臘本質根本係無得救,可能咁樣反而堅定左默克爾踢希臘出歐元區既決心!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將