西線無戰事

歐債問題纏撓著整個2011年。

展望2012年,有倫敦既智囊機構估計,歐元今年有六成機會會瓦解。

不過華爾街日報話,舊年歐債危機為害之大,係出於國家同國家之間失去互信,但呢個信任喺年底終於慢慢恢復,只要歐洲各國唔行差踏錯,歐元區反而有機會生存落嚟!

踏入2012,唔少大報評論,亦提醒我地歐債,美債之餘,仲要留意係全球經濟增長模式,根本三年幾嚟未有改善過。

最新公布多個地區採購經理指數,雖然部份好過預期。但歐洲全線五十樓下,區內南韓維持三年低位。

當然,數據唔會不停既差,只要偶然間好,就會足夠令市場暫時興。情況就好似內地PMI數字。

PMI數字,幾年前無人睇,依家個個留意。PMI緊要,但亦好易人為「做數」,事關根本係填落去既問卷。

填落去有幾認真呢?匯豐PMI,企業存貨大升,投入成本繼續跌。官方PMI,就完全調轉。代表的咩?看官宜自行解讀。

市場係要進步,但撇開指數,資產價格水平,市場三年嚟根本未進步過。

華爾街日報指,美,歐,日,新興市場全部經濟增長模式都對面困難。金融嘯後,美國資本主義模式被質疑,到底怎麼辦?

報道話,副總理王岐山,一直同美國前財長保爾森「亦師亦友」,兩人經常交流經濟問題。

但保爾森最後亦不得不同王歧山講,睇嚟美國向中國提供左反面教材。

「THIS TIME IS DIFFERENT」作者,哈佛大學教授Ken Rogoff話,全球資本主義同市場發展模式只要兩個出路,一就係尋求新增長模式,又或者由美國,中國兩大體系主導。

問題係,中國靠投資既增長模式,再行唔通。

金融時報就認為,建立消費形經濟體系係唯一出路。

無論中國,美國雙頭馬,定係新增長模式,市場喜悅就繼續依賴政府出手,新一代經濟模式,其實係政府之下一條寄生虫。

無論點,股市表面有個好開始。暫時未足以令人亢。

客觀上,今年係審慎一年,先高後低,先低後高,唔好理人點講。

多個政府轉屆,全球仲有七萬五千億美金主權債到期。

雖然大方向睇差,但市場總會有起有落,呢的係唯一機會。如果睇唔通未來點走,提議大家登入對沖基金BRIDGEWATER網頁,睇佢創辦人一篇全球去槓桿化既文章,應會更加清晰。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)