撻拖奇材

被譽為科網股十年嚟最大盛事,FACEBOOK提交嘅上市文件,無提到發行股數、定價或者邊到掛牌,只係話預計第2季開始招股,初步希望集資50億美元,視乎反應再加碼。

消息人士話,FACEBOOK希望集資額,其實係達到100億美元。

上市市值介乎750至1000億美元,以上限計,比零四年集資19億美元上市嘅Google,高出一倍,成為全球最資最多嘅科網股。

以全球八億用戶計,換言之,各位貢獻有一千大洋!

朱克伯格寫畀潛在投資者嘅信,亦都講明公司目標唔係要爭取更多收入,而係透過賺錢嚟提供更多服務。

潛在辭即是根本唔志在搵錢?? 由哈佛中途退學,八年前創辦Facbook ,經典照片係試過著Adidas「拖鞋」出席商業會議。

今次成功上市,以朱克伯格持有兩成八Facebook股分計,身家會上漲至210至280億美元。

年僅廿七歲,朱克伯格舊年人工係一百五十萬美元,不過文件話佢到出年、就只會收象徵式既一美元薪酬。

文件又披露,朱克伯格會透過上市、出售部分股權,目的就只係要嚟交稅。 唔止朱克伯格、facebook超過三千個員工,亦因為持有認股權而受惠,華爾街日報形容會創造數以千計既百萬富翁。

不過近年Facebook比員工既認股權數目係不斷減少,以一個零九年加入Facebook既工程師為例,當時佢既認股權有入六萬五千股,再經過股分分拆,而家已經值一千二百萬美元。

但有最近加入既經理級員工獲得認股權、已經大幅減少至二千股。 對朱克伯格嚟講,佢一直唔願意將facebook上市,正係擔心會令員工分散注意力,只係將精神放喺股價表現,而忽略產品創新。

Facebook 既上市文件,其中一個風險因素,正係話公司創新既獨特文化,可能因為規模太大而日漸消失。

相比起華爾街集中注意力喺集資規模,矽谷既科網公司,對facebook既招股文件內容更有興趣。

舊年FACEBOOK收入按年多左八成八,去到37億,但係少過市場預期嘅超過42億。

不過同好多科網公司唔同,Facebook已經錄得盈利,舊年按年升六成五,去到10億美元。

原因係主要收入來源嘅廣告,數目按年多左四成二,每個廣告平均售價,過去一年升左百分之18。

收入來源亦逐步分散,透過發展社交遊戲,畀用戶買賣虛擬商品,就賺左超過五億。

Facebook收入唔夠其他新興科網股,好似舊年上市既團購網站Groupon、收入多左近七倍,就算日漸式微既雅虎,舊年收入都比facebook 多七億美元。

不過華爾街日報專欄作家、仍然認同FACEBOOK係今年最好嘅投資。

雖然市盈率26點9倍、比起Google上市時高出三倍,但正如兆富所講,8億用戶既然都「欲擺不能」,又豈不會成為Facebook 日後的金蛋?

特別是對全球既大型品牌集團、他們開設的Page,就係有好有效既宣傳渠道,宣傳作用甚至超越電視/ 平面廣告!

但有分析師都提醒,嚟自Google、微軟同Twitter既競爭,可能會影響上市後股價表現。 而風險因素亦列明,內地既人人網、新浪網同騰訊,都係好大既競爭對手。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)