一山藏二虎

「Xstrata and Glencore are different because they are so similar.」

這是經濟學人對兩間公司合併的評語。

聽落好玄,但其實除左講緊兩間公司無論歷史、規模、業務相似外,兩間公司亦在倫敦上市、但同總部同樣位於只相距幾英里的瑞士(因低稅率)。

更重要係講兩個CEO的進取性格。

嘉能可行政總裁格拉森伯格諗咗五年,嘉能可同XSTRATA合併,終於有望成真。

舊年集團喺倫敦同本港上市,為合併帶黎本錢,為咗掃除最終障礙,佢更斧底抽薪、索性讓出權力。

格拉森伯格會將新公司行政總裁職位,讓俾XSTRATA嘅「戴維斯」,自己只做「副行政總裁」。

佢地兩個雖然係舊同學,同樣係南非人,而且又熱愛運動,性格同樣火爆。

但一說到管理哲學就完全唔同,仲不時傳出有拗撬。

較為經典嘅係,08年金融海嘯時,戴維斯決定要Xstrata供股。

格拉森伯格唔想出錢,但又唔希望股權被攤薄。

最終經過一輪熱烈嘅爭辯,結果要Xstrata向嘉能可買入煤礦,等嘉能可套現供股。

佢地兩個嘅不和,令之後兩間公司,根本完全無辦法有更緊密嘅合作。

至於主席一職,亦未傾掂數。 一個嘉能可係前和黃大班馬世民,而XSTRATA非執行主席、更係匯控前主席龐約翰。 結果又係龐約翰勝出。

預計合併後,會部署更多嘅收購,將集團坐大。

因為暫時嚟睇,兩間公司業務無咩重疊,協同效應可能得1億美元。

嘉能可從中可以得益幾多,要睇出價,有大行認為,只要溢價唔高過一成六,都對嘉能可有利。

金融時報形容,一間全球最大商品交易,同一間全球最大嘅火煤出口商以及第四大銅商結合,創造出業界一個獨特嘅營運模式,礦業界會有重大變化。

華爾街日報亦相信,嚟緊會有更多嘅整合。

說回經濟學人的看法,交易目前的最大障礙、完全取決於如何在格拉森伯格同戴維斯之間。

他們對很多事情都有相同睇法,但佢地就很少同意對方資產的價值。

不過經濟學人仍然認同佢地最終會成功,原因正是礦業需要透過大量巨大交易方會成事。

與全世界的礦業巨頭一樣,要成功、不能只集中精神在有機增長同小型收購,必需是應大交易。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)