庄閒


形容係製造「夢幻」機會,嘉能可同XSTRATA落實合併,令公司市值升到九百億美金、成為全球第四大礦業集團。

一如預期,新公司行政總裁來自XSTRATA嘅戴維斯話,嘉能可既格拉森伯格退居副行政總裁,雙方話合併可以互補優勢。

根據合併方案,每股XSTRATA,換2點8股新嘉能可股分。

雖然方案比起提出研究合併前,有1成半溢價。但同星期一比,溢價收窄到得番百分之二,部分既股東,包括XSTRATA第四大股東標準人壽,話出價明顯低估,表明反對。

一旦嘉能可唔能夠收購Xstrata,就需要向對方支付近三億英鎊既分手費。

至於非執行主席職務、就由前匯控主席龐約翰出任,馬世民無法再任主席。

話明係Merger of Equal,即係雙方咁高咁大,但看嘉能可又要比分手費又退位讓賢,就知邊個係庄、邊個係閒。

話說今次交易由放風到成事,前後一個星期,證明嘉能可,同XSTRATA兩間公司高層,都係做慣大Deal交易出身,講左就係,唔會俾佢停。

說真,兩間公司由於太複雜,即時分析到交易利弊並唔可行。

但觀乎今次資源業世紀交易中,睇到一樣野…南非人原來唔簡單。

第一,兩間公司兩個南非高層,性格水火不融,但為合併,可以嚟一個職位大換。
第二,XSTRATA嘅戴維斯做正做新嘉能可老總,而現任行政總裁格拉森伯格就降格。

事件上反映的、正是格拉森伯格表露出來的個人老謀深算。舊年堅持上市,依家終於晃然大悟,就係為交易部署。

方程式係,先體現嘉能可價值,之後換股,簡單講,零現金交易,證明又係財技高手

世紀合併,過關與否,無人敢講百分百。XRTRATA股東之外,監管機構會唔會搞事,話你操控市場呢?但數字上,一成半溢價收購合併,正如美林之前計算,嘉能可仍然有利可圖。

佢地預期五億美元協同效應,亦較市場最初估計多。

資源公司估值模式係用淨現值,NPV。二點八換股比率,瑞銀計過,原來贏家係嘉能可股東,因為按呢個轉換比例,嘉能可每股淨現值可以提升一成,比現有XSTRATA股東淨現值一至三個百分點提升幅度更高!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)