華爾街之王......之死

King of Wall Street,戴蒙領導既摩根大通,避過金融海嘯屹立不倒,不過今次都敗在自己人手上。

摩通披露佢地過去六個星期,一共錄得大約20億美元交易虧損,估計市況波動,今季仲可能再蝕多10億。

一向串咀的戴蒙罕有表示歉意,承認執行同監察對沖都做得好差,不斷罪自己「Poor, Poor」!

其實今次事件早就有跡可尋,上個月已經有多間傳媒報道一個綽號「倫敦巨鯨(London Whale) 交易員」,甚至有人叫佢做佛地魔嘅摩通倫敦衍生工具交易員「艾克兆爾」,由於睇好經濟會改善企業盈利,舊年開始就大手沽出121間公司嘅CDS,有啲盤大到過千億美元。

艾克兆爾既部門,係摩通內部一個叫做「首席投資辦公室」CIO,原意係為左銀行做對沖減少風險,不過隨著回報愈滾愈大,已經變成一個坐擁巨資既「坐盤交易」部門。

好似艾克兆爾自己、喺年底就揸著總額3500億美元既投資,佔左摩通總資產嘅一成半。

本來艾克兆爾今年初手風都唔錯,個個月都因為股市上升賺大錢,不過到左三月既時候,情況開始逆轉。

因為CDS價格係咁升,即使佢已經停止再沽,但由於平唔到倉,最終做成巨大損失。

上個月仲形容呢件事係「茶杯裡的風波」嘅戴蒙,而家亦都承認低估左事件,話會作出善後。

查實事件令人震驚之處、係摩通一直係美國實力最強既金融機構,唔單止順利渡過左08年金融海嘯,仲趁機會以每股十蚊美金嘅價錢、吞併左貝爾斯登。

連地上最強銀行都出現此掛一萬漏情況,實在令人稱奇!

所以有分析都質疑、今次事件未必單單係一個違規交易員做成,更大可能係制度出左問題。

消息就指戴蒙經常有親自過問、呢個神秘既「投資部門」,即係話難以置身事外。

事件諷刺的是、包括戴蒙自己為首華爾街大行強烈反對,成功遊說當局,令到禁止坐盤交易的Volcker's Rule 法案要押後兩年先實行。

沃爾克兩日前先喺國會銀行委員會埋怨,正係呢啲大銀行不斷遊說行動,令到本來簡單既法案,變得過分複雜,仲同記者講,如果想聽,佢有好多故事可以分享。

戴蒙自己都承認,今次事件令當局,有好好嘅理由,推動限制坐盤交易,但佢仍然覺得反對沃爾克規則係正確,摩通嘅問題係出喺執行對沖策略上。

相信今次事件其中一個最高興既人、應該就係八十幾歲既沃爾克,佢兩日前先喺國會埋怨、因為銀行做左大量遊說,先至令自己既條例要押後實施!

而另一個、一定財經拆局既常客,高盛布蘭克費恩,而家有「墊屍底」,唔使成為「人民公敵」,仲唔值得高興?

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)