解勾人

今日的我打倒昨日的我,聯匯無構成通脹,為本港帶嚟穩定,呢啲睇法,在退休近三年後改變左。

由管理層變成學者、任志剛發表長達34頁嘅論文,標題係「香港貨幣體制的末來」。

提出本港有必要檢討貨幣體制、包括係咪將港元繼續同美元掛勾。

徹底改變之前諗法,大前提假設係因為美元同當年唔同,變咗弱勢貨幣。擔心本港再承受唔到、輸入外來量化寬鬆同時間人民幣升值,影響用港元嘅香港人同透過港紙作為集資單位嘅投資者。

08,09年,大量資金流入本港,加埋六千四百億港元。呢批錢,一直無走。

確實、由於貨幣基礎同結餘愈多,就令港息愈低,港匯弱勢。

本港可能面對呢批錢,一直唔走帶嚟既問題。

任志剛透露,仲喺金管局期間,已經擔心會造成通脹同資產泡沬。

佢話要一個七百萬人既貨幣體系、同時擔任一個為十三億人國家進行金融中介服務,兼且要維持貨幣穩定,呢種期望係不切實際。

所以點樣令結餘下降,成為任志剛主線。

佢指,金管局一直可以行使酌情權,透過市場操作,影響結餘同港息。可惜,一直無用過。

沿用多年既7點8兌一美元既聯匯,亦需要考慮係咪要變。

任志剛提出,可以將目前7.75至7.85兌換保證上下限波幅,擴闊,甚至乎取消。

又或者,學新加坡既「貨幣走廊」,將貨幣同一藍子掛勾,令匯率可以反映經濟狀況。

任志剛話,退休後,番過內地多次,又多左同市民接觸。

人不再高高在上,令佢明白人民幣升值憧憬造成嘅心理影響有幾大,甚至影響到內地人同港人之間嘅和諧關係。

所以要諗本港外匯基金條例賦予嘅政策目標,甚至要加入埋維持物價穩定。

到最後任總不忘「串咀」本色,佢話睇到現政府、未必有勇氣承擔改革嘅風險,特別係喺現有政治環境下,估計佢地「多一事不如少一事」喺聯匯問題唔會主動。

亦指自己太坦白,可能會令人唔高興。

任志剛強調,只係趁自己仲有記憶,分享對聯匯嘅睇法,無政治考慮。

仲話自己『人微言簿』,唔係想俾建議任何人、更加唔係『解勾還需掛勾人』。

據聞整個政府架構事前真係毫不知情,有高層財金官員既形容辭、我地都唔方便透露!

簡言之、而家定性係「無新意」,不過似乎金融市場唔係咁諗!

平心而論,喺政府即將換屆時候,任總出呢招的確係相當難接。

不過又咁講,我們一貫立場,都已經唔止一次重申聯匯既禍根一定要正視,或者我地「人言微輕」,但如果唔係任總出聲,聯匯制度呢個話題、又點會引起各方關注!

今次任總出聲、聽聞最大動力係因為比佢知道放喺88樓個夾萬個幾個備用方案,三年來都封塵,為免自己心血化為烏有,所以選擇不再沈默!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將