刀在鋒上

六個星期既震盪,由新民主黨以些微票數勝出,暫時保著左十七個歐元成員國既完整。

支持繼續緊縮政策嘅新民主黨,以微弱優勢獲勝,保住國會第一大黨地位。

預料新民主黨同、前財長維尼澤洛斯領導嘅泛希臘社運黨,加埋可以喺國會取得過半數優勢。

當然不論G20,歐洲領袖甚至新興市場都鬆一口氣,認為獲勝係一個好的結果。

事前對今日希臘政局分析,不外乎三個結果:1.新民主黨勝;2.齊普拉斯嬴;3.延續五月初結果、無政黨勝出。

一般分析都3.是最壞結果;1.就是最好的情況。

不過如果由市場反應分析,這個「最佳結果」,連半日效用都無,歐元同歐股都由高位回落。

更大鑊係西班牙債息,反而愈升愈有,仲突破埋七厘的歷史新高! 

一個解讀可能「長路漫漫」,要市場慢慢等希臘新政府重新談判,與國際「三頭馬車」,包括歐盟、歐洲央行,仲有國際貨幣基金組織嘅代表團談判,跟本就係夜長夢多!

更不要忘記,係極左政黨領袖齊普拉斯,雖然承認失敗、但唔好唔記國家有四分一人口,係支持佢拒絕接納歐盟嚴苛既緊縮方案。

由這個角度出發、或許讓希臘有秩序退出歐元區,令問題一了百了,未嘗不是解決方法。

今天的希臘要重新談判,其賓都無咩籌碼,既要追回之前承諾進一步削減115億歐元既赤字,同時諗方法應付八月向歐央行償還39億歐元既利息開支。

由於擔心會刺激極左政黨既民望,過去幾個星期代表團,都無高調評論拯救計劃既細節,但私底下已經預備要求,新政府再次承諾遵守協議。

部分條件好似減息同延長還款期可望放寬,但政府削減赤字既步伐,就唔會改變。

金融時報話,雖然希臘表面係脫離左「刀在鋒上」既日子,但往後仍然係困難重重,危機可能只係變成一刀「切得更慢、但傷害更深」既痛楚。

但最大危機肯定喺希臘,因為政治內鬥,國家財政幾乎秏盡,政府既現金儲備、只係足以捱到七月中。

希臘央行數據顯示,過去幾個星期,民眾每日喺銀行提走既錢,就有一至七億歐元,過去三年幾來,銀行存款就減少左三成。

連帶整個歐洲都有資金撤走,截至6月13日一周,歐洲債券基金就經歷左舊年12月以來最大一次淨贖回,連被視為最穩陣嘅德國都受波及,債王格羅斯旗下嘅太平洋投資管理,已逐步撤離當地債市。

歐元....唔,都係算了吧!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)