第三方?

再加強香港嘅人民幣離岸中心地位,係今年七一慶回歸大禮主題。

當中最有力措施,係首次支持第三方、利用香港辦理人民幣貿易投資結算。

到底何謂第三方,銀行有唔同解讀,不過我們了解是泛指非本地居民及企業,即是既包括內地居民、自由行客、海外人士,甚至泛指非本地註冊企業,實在是一下子,為本港人民幣業1大務大大擴容!

因為一旦容許內地居民同企業到本港開設人民幣帳戶,肯定可以加快資金池建設,抵銷近日因為人民幣存款下降、而擔心離岸業務會退色的憂慮。

業界指,本港人民幣存款利率較內地低,對加強資金池作用未必即時有效。但對配合「雙幣雙股」、同其他人民離岸產品推出就好有幫助。

所以大禮亦同時包括強化人民幣合格境外投資,即係RQFII機制,便利香港長期資金投資番內地資本市場,完善人民幣回流機制。

不過備受關注,本港居民每日兌換二萬元人民幣既上限安排,據了解最後未獲提高。

原因其實簡單,人行點解需要咁多港元?

但按本港離岸價嚟兌換,就不設上限。

人民幣要國際化必需加強中港兩地資金流通同金融合作,中央將會允許香港金融機構,喺內地設立消費金融公司,進一步推動香港同深圳之間嘅相互投資同金融合作,通過推進珠三角金融改革試驗區建設,提升粵港金融合作水準。

一直有分參與推動本港人民幣業務、中銀國際嘅謝湧海(剛被委任為思歪的金融發展局籌備班子,算佢今次識貨!)都話,相信呢個金融改革試驗區,就係建設緊嘅深圳前海金融區。

離岸資金北上,在岸資金都可以南下。

舊年副總理李克強訪港期間提及嘅滬,深,港三地交易所成立合資公司,以及內地同香港兩地互相掛牌嘅交易所買賣基金ETF,即係「港股小型直通車」預計會正式落實。

換言之、內地散戶都可以投資港股。券商一早做晒準備,內地就盛傳易方達同華夏最快今個星期內,會獲批推出港股ETF產品,估計規模係200億元。

雖然外界不少批評今次大禮規模有限,但其實幾項業務對確立本港人民幣離岸中心的意義重大,基本可以令我們跑贏對手,最重要是營做一個Critical Mass,到時資金就會不斷湧港,到時考慮的、反而就是到底要人仔、抑或繼繼死守聯匯的問題!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將