佛老冥壽

七月三十一日,係經濟大師佛利民一百歲冥壽。臨終前,佛老鴻文大罵曾蔭權不是。六年過後,香港仍然無法令佢死後安慰。

同樣令老人家耿耿於懷,係在世期間芝加哥經濟學派,尊重市場,抗拒干預既精神推向頂峰。但不足十年,後繼無人,市場淪為無能,干預變得應份。

芝加哥學派紅極一時,佛老主張貨幣政策調節經濟,一時無兩。稍為安慰係,全球時至今日,貨幣政策以外,別無他想,可惜,佛老離世六年,貨幣政策幾乎步向盡頭,一手消滅貨幣政策,更落在麻省理工之手,佛老大概死不冥目。

伯南克,德拉吉,兩個主導全球市場上落,經濟命脈既央行巨臣,國藉有別,外貌不同,但兩人同屬麻省理工經濟學博士,份屬師兄弟級數。

往日,一度有評論讚伯,德二人武功高強,現在怕且罵佢地學壞師居多。

伯南克,德拉吉價值何在?有,有佢地一日存在,市場繼續有憧憬。有佢地一日在位,市場繼續有能力綁架央行,加以施壓,指指點點。

無錯,佛老走得兩袖清風,而伯,德二人,就算今日死於非命,兩人幾年間,製造最少四,五萬億美元遺留人間,呢的,難道係貢獻嗎?

可能,兩人深知貢獻有限,要盡地一鋪,名留青史。錢,印得太多。大行紛紛轉軚,認為還會再印。但伯,德二人,一個旗下聯儲局手持金融機構一萬五千億美元過剩資金,一個旗下歐央行八千億歐元銀行隔夜投放資金,合共加埋近二萬五千億美元。

呢筆錢,佢地毋須再印,已經足以再撐一會。

的確,美歐央行買債與否有待揭曉。但伯,德二人,只要來一次負利率比併,歐美央行即時恢復調節息口功能,以後銀行有膽再泊錢央行,變相會被罰錢,歐美收到既過路錢或保護費,大可補貼福利,政府開支,甚至支持歐豬各國。

聽落完美,伯德二人組,絕對有力問鼎諾貝爾。

市場依家擺明,歐美央行本周再袖手旁觀,死緊!!!有政策呢?再要睇下係咩先。你要咩,俾咩你呢?又有藉口進一步提升期望。

總之,今日因憧憬市況可以如痴如醉,明日亦隨時搵到理據,沽個半死。

英倫銀行行長默文金講過,央行特色在於神秘同夠悶。

可想而知,央行現在毫無性格可言。央行巨臣可以透過寫手,用自己把口,令市場日日精彩。

從市場對央行有政策期望既一日起,貨幣政策無疑壽終正寢。
家有一老,如有一寶。華爾街日報形容,佛利民昔日拯救全球資本主義於既倒。今日既香港,今日既全球亂局,今日既美國赤字懸崖,的確令人對佛老多一份懷念,沒有他,僅餘投石問路既機會都無埋!!!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)