盡沽?


空穴來風,傳出淡馬錫有意盡沽渣打,一股不漏,熟真熟假只有局內人知。

市場無「沒有可能」呢四個字,且管信著既大前題,會有幾個疑問,幾個分析。

渣打,對金融圈中人嚟講,算係人見人愛。市場愈動盪佢就愈見強,況且接手邱德拔家族主要股權以嚟,淡馬鍚獲利甚豐,選擇割愛實屬難明。

可能,金融時報講得岩,淡馬錫當日野心係拉動渣打同星展合併,憑其大股東身份,做其成王者,建立全球MEGA BANK,屆時全球無人唔識魚尾獅。

但幾年已過,憧憬落空,唯有打退堂鼓。

從另個角度諗,引申出既係,淡馬錫有極強既佔有慾,不單擁有,而且要控制。

從其背景,亦可見一番,淡馬鍚組合入面,星洲巨企為數不少,呢批公司,名義上淡馬鍚係投資者,實際上係新加坡政府既控制代表,習慣控制式佔有,將呢份感覺投射向渣打,但事與願違。

簡單例子,渣打董事會淡馬鍚無代表,管理層任命,星洲無得SAY NO,呢種西式文化對歐美投資者嚟講係應份,對東方投資者,就可能係不平等,渣打業績好,淡馬鍚亦無功可領,不是味兒可見一番。

淡馬鍚有個叫淡馬鍚憲章既物體,三大宗旨概括係:誠信監護者、積極投資者、前膽性機構。

如果按之前分析,同近期事件,或者渣打投資已經不再符合憲章宗旨,以新加坡人既強調原則,當然要另作他想。

人人估,摩通,桑坦德,或者歐美巨企係潛在買家,但不能忽略係,金融併購,好少係低估值收購,而且仲係大拿拿八百億港紙。

還有渣打賣點固然係新興市場,但賺錢業務係批發銀行,批發銀行就等同投行,投行併投行,過去成功嗎?

除非潛在買家,一開始就想將渣打拆骨。

我地一早講過,新加坡發夢都要同香港比,要同香港比,就要金融取勝,要金融發圍,就要靠中國。不過中國要數親香江定星洲,毫無疑問。

淡馬鍚既要中國造一頓可以預埋佢地既晚飯,當然要送禮。

的確,中國金融想走出去,買一成八渣打,作用未必太大,但最少以後渣打繼續有活力,外界順帶會一提,中資係大股東。

面子,中國人好緊要!!! 淡馬鍚同中國表面拉不上關係,但佢地手執多間中資內銀股主要股權,技術上影響力比香港更大。

魚尾獅搏得中國一笑,人民幣業務,預埋你又點話。

當然一切係推測,但中國要接手渣打,唔一定要建行,工行。中投得,再造一間未聽過既基金,亦得。八百億港紙,不要說中央、任何一個省市都輕易出得起啦!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)