玩得起?


內地反日情緒高漲,示威演變成騷亂,畫面看到不是和平示威,而是暴力搶劫,對於日本人,其實可以理解撤資的舉動。

單看做零售嘅好似日前青島分店被破壞嘅吉之島,結果內地35間分店有30間無開。

便利店7-11同羅森以及服裝零售商、內地叫優衣庫嘅UNIQLO多間分店都被迫休市

生產線一樣受影響,佳能、索尼、松下電器同獅王嘅廠房停工,豐田、本田、日產等多間車廠亦關閉廠房。

反日情緒升溫引發中日貿易危機,單係舊年中國進口日本貨、就達1946億美元,係日本嘅最大出口國。

至於中國,舊年出口到日本嘅貿易額有1483億美元,只係佔中國出口百分之8,單看數據,似乎的確係日本對中國較依賴,一旦爆發貿易戰,內地抵制日貨,傷的似乎係已經衰退廿年的日本。

但不要忘記,日本係主要電子零部件生產商,單係舊年日本311大地震,美國唔係日本嘅主要貿易夥伴一樣被拖累、經濟增長下跌零點5個百分點。

全球供應鏈更出現可怕性斷裂,連本港廠商樣受累,所以日本的底子仍然不容低估,今次嘅反日事件,最終亦會損害到內地經濟。

訴諸歷史,作為中國人,釣魚島,美日私相授授,日本所指釣魚島屬其領土,從來於理不合。

四十年,中日一直習慣處理獨特關係既藝術,惟變既係,我國強大左,美日窮左,問題只因此而起。

政論家話,近十年中日真係密月期僅僅福田康夫在任首相一段短日子。但日本領導如走馬燈,越換越右,而來一個奧巴馬去年重返亞洲主場論,日本身先士卒,巧合係埃及棄美投中之後,更令中美日關係變得微妙複雜。

對中國嚟講,美日夾擊,忍夠。從官媒評論,內地的而且確認為經濟實力大佔上風。

我國既成第二,你跌至第三,日對華出口佔整體一成八,豐田、本田、日產巨企中國業務佔比兩至三成。要玩?

中國似乎玩得起!!!

話雖如此,全球第二,鬥全球第三,任何經濟或貿易戰,蝕底係全球。

更現實諗,日本無疑訂單靠中國,但中國工業零部件,還要由日本供應。再者,日本經濟衰足廿年,講衰,經驗多過中國,日資企業服從性強,國家吹雞,以風險溢價升溫為由,將生線基地轉移,我國又未必承擔得起囉!!

漁人得利呢四個字含意極廣。經濟影響,縱使講到極之嚴重,但中日股市反映,市場唔覺得日本有問題,反而內地股市就要累積跌百分之三。

大美國主義充斥,左一個日本,中間一個菲律賓,右一個越南。中環人驚既係,花旗會不斷玩其激漲法,要我國就範。

路透 BREAKINGVIEW講得好,中日退一步諗,敵人唔係對方,而係共同敵人伯南克,印鈔貶值,兩國作為美國最大債主,根本倒貼他人。

中國人講氣量,日本信奉佛教,如果明白本來無一物,何處惹塵埃既真理,往後就事事好辦。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)