貴客自理


如果,周小川唔提地方債,市場可能唔記得內地有地方債既問題。

舊年全球關注之際,有識之士已經洞悉先機,話地方債不是問題。

事後回想,對,因為比地方債,內地有更多債,更多問題,區區一個地方債,已不起眼。

地方缺水,舊年中央試點下放地方政府自行發債權,目的有二。

一,財政彈性,二,風險自負。

目前,內地地方債,主要由財政部代為發行。

只係得廣東、浙江、上海同深圳,可以自行發債,發售對象限於機構投資者。

睇返早前完成發債嘅廣東同上海,認購反應確係唔錯,大概超額兩倍,但收益率與同年期嘅國債比較,其實溢價唔高。

小川行長深明風險控制之道,提到地方債,佢反過來有更新提議,就係地方債發售對象要係地方居民,究其原因,就係要收居民約束政府之效。

無錯,地方債問題沿於道德風險,政府濫發,抵押品現金流係假等等,小川行長構思,變相將民間監察政府既功能,擴大至民間監察融資市場,表面上合情合理。

但實際上而言,中環人部份聽畢,就搖頭輕嘆。

第一,小川行長假設內地居民意識同市場知識足夠,是與否,太明顯。

二,本應由監管機構做既事情,要由老伯姓兼負,小川之言,莫非係為自己自廢武功,背後訊息其實係,我技窮至此已,管不來了,煩請老百姓代我承擔。

結果周小川建議一出,內地微博即時駡爆!

網民認為出售地方債俾當地居民,同搶錢無分別,質疑老百姓有咩渠道同權力,可以約束到政府發債!

中國股市廿年多歷史,股民輸錢數目多過贏錢,由期望,不滿,到放棄,已經引證民間制衡不到上市公司,現在更要提升層次,要民間制衡政府,小川是否活在烏托邦?

內地地方債,由於今年唔係熱話,最新數字欠奉,按去年人行計算既十四萬億數字推算,周小川難道曲線要全國人民,每人揹一億??!

又調轉想,小川其實係高明,引入既係用者自付原則,有用途,有詳情,可以說服居民的話,錢,地方可以籌,否則閣下自理。

但同樣,小川可能顯示自己不懂政治,事關地方要錢,向地方人民舉,中央一概不理,技術上亦會為地方政府製造借口,好,咁以後地方稅收不應上繳中央。

每年一度全球央行評分,舊年小川冠絕全球,三百六十五日後今日,最新排位,小川十大不入,菲律賓,馬來西亞央行通通攞A,小川你在何處?

當然,大家都明,評分年年海鮮價,大概視乎經濟同通脹而定。既然如此,小川,你要理,不如搞好經濟先,地方債算吧!!??

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將