視而不見


金管局由話無資金入,到三個交易日內四度接美金盤。

由理解資金入係跟隨區內貨幣升,到改口話資金入係美元長倉平盤,繼而又話係股票錢,說到底,原來香港有個「NORMAN發夢」!!

大家鬧金管局發夢,絕對可以理解。

奈何,貨幣發行局根本就係一副機器,一切自動調節,無需人手控制。

既然有機器可以依賴,當然求神拜佛要佢繼續操作如常,正如卡通片入面,大雄一定唔俾叮噹無電。

云云評論入面,文匯報社論最斬釘截鐵,認為有需要密切監察熱錢來源同埋目的。

一句說話,意簡言該,言下之意就係八十八層有失職之嫌。

聯匯制度應改與否,尚且不提。但金管局監察資金流入既警覺性,實在令人質疑。

兩個幾星期前,話過無錢入,八十八層呢句說話一世會被抽砰。

環顧實際情況,多種跡象顯示,資金老早加馬進港,只不過有人陶醉於高空景色、視而不見。

有幾個指標可以反駁之前無資金入既講法,再而引證警覺性低既問題。

首先,大摩每個月都會用貨幣基礎,外貿收支,同埋新增外匯資產去量度香港既資金變動,上一個月既報告已經顯示,前一個月,即係八月份資金多左。

招商證券原來亦運用七項指標,計算有無資金流入,結果陳德霖亦斷正。

根據佢地既指標,包括人民幣走向,港匯,港美息差,新興市場貨幣表現以至美國VIX,多個指標九月份已經全數爆燈。

以股票為例,中港相關ETF最少連續六星期錄得資金淨流入。再者,多間本港企業發行外幣債,一直都無兌換番港紙。

難道呢的資料,金管局係視而不見,抑或從來無見過?

早喺大半年前,任總一篇檢討聯匯既文章,被當局刻意「矮化」,當作「歪論邪說」,但有識之士唔會視而不見,之前ING 經濟師康迪天早就表態聯匯要檢討,今日再訪,態度依舊!

康迪天仲暗諷金記人才濟濟,沒有理由想不到良方。其實以金記經濟師多過掃地阿姐,方法有是有,只是一早掉到夾萬內封塵!

無疑,金記可能唔識股市,但佢地必然對息差有敏感反應。

請大家睇睇,港美無疑近零利率,但同業拆息比較,本港拆息近期其實高於美國,以最近為例,一同三個月港元拆息分別係零點二九六,同零點三九八厘,比美國高幾十點子。

的確,幅度唔大,但行內話,當今環境,所謂既幾十「滴」息差,足以扭轉資金流向。

當一個央行或者極為吃重既財金機構,連資金流向都預視失敗,我地點可以寄以厚望?

八十八層繼續做隱型戰士,余老副余偉文卻盡顯大將之風。佢十幾年前,仲係白頭私人助理,不消幾年已經成為第二把手,管外匯儲備,中環人一早指,此子前途無限。

奈何論資排輩,就算八十八一去,接既未必一定係佢。

鐘擺效應製造既市場力量,最為強勁,今日我們的確為資金流入而興。

但留意的話,今輪升市,可以說既應份,亦不尋常。美金未跌過,美股頻頻跌二百,經濟同盈利暫時局限憧憬兩個字。

股市可以超買再超買,中環人開心之餘,怕既係大戶想單邊炒爆區內。說話至此,介乎興與審慎之間,重要指標,還看日圓匯價!!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)