要回家


黎智英喺台灣壹傳媒既總部,向員工道別,仲幫佢地簽名留念。


「真的對不起,我要回家啦,希望你們珍重。」

「此地不留人,我沒有遣憾,人生就是這樣。」

就係咁、黎智英就結束壹傳媒喺台灣十二年既發展。

新買家不是之前已簽訂協議的年代練台生,而是前中信金控副董事長、而家係中信慈善基金會董事長嘅「辜仲諒」,夥拍台塑集團總裁「王文淵」,同新加坡私募基金,已經簽約,以175億台幣,相當於45億8千幾萬港元,向壹傳媒買入、台灣蘋果日報、爽報、壹週刊同壹電視等媒體。

有投行界人士透露,王文淵主要負責出資,只會佔日後壹傳媒大約一成股權。

交易之中,壹電視作價大約20億台幣,練台生出嘅14億多。

至於印刷媒體作價155億台幣,唔止多過黎智英心目中要求嘅150億,亦遠高過富邦金控董事長「蔡明忠」、加碼之後嘅120億出價。

查實整個交易最令人費解、是計晒整個交易作價既近46億港元,比停牌前壹傳媒市值27億,仲要高出七成。

唯一解釋是市場不信任黎智英的營商能力,確信台灣壹傳媒在他手上不會變出甚麼花樣?

相反,辜氏願意比咁高溢價,豈不就是信任自己有能力可以扭轉乾坤?

因為涉及投資弊案,06年逃亡日本,由台灣名門望族辜家嘅第四代長孫辜仲諒變成通緝犯。

到08年突然現身台北。

辜仲諒成為前總統陳水扁弊案嘅關鍵污點證人。

自己前年亦因為非法炒股被判有期徒刑九年,案件目前上訴緊。

雖然失去家族事業 第一繼承人嘅地位,佢並無就咁放棄,而係投身慈善事業積極打造慈善家形象。

辜家係台灣四大家族之一,爸爸辜濂松係商界巨頭,中信金董事長。

佢叔公、海基會前董事長辜振甫更加曾經係政商界風雲人物。
  
辜振甫同大陸關係密切,喺台灣有「第一紅頂商人」之稱。

作為辜家第四代傳人辜仲諒自己亦同陳水扁家族,有著千絲萬縷嘅政商金權關係。

至於收購傳媒企業,對於辜家嚟講並唔陌生。

因為辜家本身有經營電視業務。

有分析指辜仲諒收購壹傳媒係籍著傳媒為佢復出商界嘅舞台。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)