春江鴨



第三季經濟數據一出,有外國媒體形容,十月十八日,係中國大淡友最痛苦的一天。


數字一出,大行幾乎全數轉軚,由之前估好大機會減息或者準備金率,改為機會下降,接近零機會,甚至無需要。

睇番第三季經濟增長能夠按季加快,消費繼續成為最大動力,對整體經濟貢獻五成半,相當於四點二個百分點既增長。

其次係投資。


特別係,加批基建項目,九月份既固定資產投資升幅加大到百分之廿二點六,鐵路投資更急升七成七。


最弊係國統局連唔講個句埋。「春江水暖鴨先知」,好像廣東、浙江、江蘇、上海這些發達城市9月已經感受到增速加快,淡友仲唔投降?


更具諷刺係末日博士魯賓尼星期三還大聲呼叫,中國硬著陸風險增加,以後,似乎魯賓尼講咩,通通唔使寫。

淡友唔止魯賓尼一個,陶冬、法興、還有歐美大報評論。轉軚容易,但轉軚背後勇氣最難

在意,又或者要面,請學陶冬,佢一直堅持經濟見底不反彈,中央要三減存準金同利率,仲係「各」。


陶冬叻在,可以選擇性,數據一出,佢強調係一早話見底,至於不反彈,三次減,就隻字不提。

佢維持全年七點五預測,打賭好快陶博士會來一次轉軚。


第三季七點四增長,唔算好,亮點所在盡在九月。投資,工業生產,固定投資通通加快。從好方面睇,證明兩件事,一,內需市場遠比預期好。二,工業生產升幅加大,引證去庫存完結,企業已經開始緊增添庫存。正因如此,上游資源股通通爆升,有其原因。

當然,一季或一個月數字,不代表問題已過,試想,沒有中央加大投資,第三季經濟可能七點四增長不保。

國經濟如此神奇,投資效力居功至偉。睇九月,固定投資升幅由一成九,升至近兩成三,當中鐵路固定投資升幅由八月三成七,喪升至七成七,由此可見,中國第三季其實係一個鐵路奇跡

恭喜阿爺再次成功投資帶動經濟之餘,樂觀亦要審慎,包括,到底是次周期性反彈,可以維持幾耐,係咪又再重複之前情況?

重要係,過去幾季企業同民間累積大幅問題帳,依家既復蘇或回穩期,有無足夠時間令壞帳變好帳,令有問題變無問題,呢個係關鍵。

否則的話,到出年首季,小心淡友又嚟!!!

幾日前,博奕學再獲諾貝爾經濟獎,事後回想,中國更應該實至名歸。環顧幾個月,市場同央行博奕,伯南克,德拉吉輸足九條街,完全就範於市場壓力。

中國?你想減息,你日日話減存準金,博我大規模刺激政策?

偏唔做。

咁樣,市場對中國前景越睇越淡,無咁,亦唔會造就今日遠超預期既反彈能力。從中央財金政策之用心良苦,最後達到成果,令中國人感動。

多謝阿爺令我地上一課更好既公民教育。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)