引人入勝


零七年賣斷盈科保險比富通。李澤楷興趣原來都係離唔開保險行業。

由電信業再次踏足金融保險業,之前獲得父親李嘉誠答應、「全力支持」發展個人事業,但條件係唔可以同長和業務有沖突。

不過今次166億既作價,只係李澤楷旗下兩間上市公司市值既四分一,同李嘉誠口中所講支持佢買幾倍身家既資產,似乎仍有一段距離。

咁RICHARD係咪要講聲多謝爸爸?
今次收購ING保險業務,係咪屬於爸爸支持細仔發展個人事業既一部份?

中環人答案只是認定,答案無論是與否,小超肯定仲有大把動作。
過百億收購,無問題,就算李澤楷自己做,融資都一樣可以搞掂。

係咪抵?
市盈率廿四點三倍,比友邦低,但過廿倍外界或者認為貴,不過重點所在係,全球金融業的的碓確死剩保險一範,股價表現可以證明,況且保險牌難求,小超盈拓無同類業務,成功收購就等於多付價錢。

自從RICHARD傳出有意加入收購之後,中環人認定,佢一定成功,事關環顧對手,百分百俾到現金收購既就只有佢,ING要還錢,無理由去攞宏利股份,亦無理由將員工送死,他日整合為由,來次裁員。

接近消息指,小超對交易異常認真,交易未曝光之前,老早就召集旗下資產管理公司柏瑞,用唔同模式,做唔同研究。

講到呢度,大家知,大贏家除左小超再下一城之餘,就係PINEBRIDGE、柏瑞是也。

柏瑞兩年幾前,小超用五億美金向美國國際集團AIG購入,被認為係小超交易生涯以嚟既首席交易。

五億美金代價,買入一間定息同資金管理全球有實力既資產公司,買一間管理六百八十億美元資產既公司,唔係抵,係咩?

柏瑞之所以成為贏家,原因係ING港澳,泰國業務正式易手後,保單資金幾乎肯定會由柏瑞管理,按此計,柏瑞規模少則多幾成,大則多一個DOUBLE。

保險加資產管理,就係小超十二年前經常用既一個字眼「協同效應」。

日後到底柏瑞係旗艦,抑還保險業務係小超旗艦,唔知,日後有咩收購?

當然唔知。但兩項業務,橫向,同垂直收購,效益都有。交易贏家已講,大輸家邊個,就係ING。

ING輸,唔係集團輸,賣價遠超預期,想點?輸者,係ING資產管理。原本,按計劃會同保險業務一併出售,之後臨時轉軚,亦為ING資產管理埋下問題。

事關,ING資產管理,大部份區內業務,係管理旗下保險公司資產。現在呢?賣了一個又一個,公司以後仲會跌剩幾多?

小超由九十年代衛視開始,多宗交易單單引人入勝。佢唔介意買貴,唔介意俾錢搵高人相助,更唔介意番頭再買。前科有CSL之後,再買番SUNDAY。依家有棄盈保,買ING,唔知咁,係咪會為下次小超大DEAL提供一定線索?

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)