熱錢居港權


結餘上升,係咪仲可以叫熱錢流入呢?

中環人話,零八年九月起,避險加QE製造既資金,合共有一百零八個交易日,係有錢透過銀行體系結餘流入,單係美國寬鬆就製造六千四百多億資金,當日還叫熱錢。

但三年嚟未走過,再過多三幾年,呢筆錢夠資格向入境處攞永久居民身份證。

可能知弊家火,陳總裁放假去也,當然以結餘現時數目,再多四十多億等閒事也。

但近期流入既錢,豈止十數億美金?交易員話,以市場既需求無二百幾億港紙需求,係篤唔爆結餘,所以部份錢,其實七七五或以上成功兌換,只不過無經陳總手而已。

金管局發言人上周六強調,資金流入預期不會推低拆息,呢個係轉移視線既講法。

拆息的碓好難再低,但市場關注既係,香港資金氾濫既情況,三年嚟不斷下警號,但一直無人理。

遺憾係,香港有幾個有識之士,了解貨幣發行局運作?

君不見,結餘多,學者話,金管局增發票據,抽走結餘就得。但咁,已經表達佢地對貨幣發行局同真正資金氾濫問題既認知不足。

零九年底,結餘三,四千億,依家千五億左右,主要係增發票據吸納結餘所致。

但唔好忘記,同其他市場一樣,香港有貨幣基礎呢樣野,組成包括負債證明書、即係流通貨幣,再加外匯基金票據,同埋銀行體系結餘,三者之間可以相互轉移,並且獲七點八兌一美元保證。

結餘少,筆數其實去左票據部份,如是者大家睇到,目前超過一萬一千億港元貨幣基礎,比海嘯前,用零七年底為例,多出二點六倍。

一旦再加埋銀行新增外匯資產呢個另一資金流向指標,本港既所謂流動資金,為數就超過萬六億港元。萬六億,兌換成硬幣,可以擲死好多人,如果全數買資產,大家知咩事!!!

香港稅率低,係賣點。但香港由於各種政策,曲線令七百萬港人,成本大增。

聯匯既後果,其實香港人由八三年起,變相交緊聯匯稅,還有高地價稅,近十幾年加入埋強積金高收費,低表現既積金稅,你說香港有競爭力,似乎係自欺欺人。

四個月前,任志剛三十多頁鴻文,提到佢私底下擔心過結餘上升製造既通脹壓力,同資產市場泡沬形成,結果無人理,提都唔俾提 。

聯匯問題,唔應該局限於維持或脫勾既討論,作為因應時勢,做一個過渡期既調節,係負責任財金官員應幹既事。

好多人將問題簡化,或者堅持改一次就失去公信性,就越顯得對貨幣發行局問題認識不足。
試問,廿九年嚟,貨幣發行局強化,微調已經不下兩次。QE1大量錢入,QE2,零錢入,事後回想,根本後備方案一早要有,甚至已經做左。

仲記得一個星期前、陳德霖公開話QE3,見唔到有熱錢流入,勢估唔到呢個預測,一星期就被自己打破!

係錯估形勢定係經驗不足?呢個時候反而我地更加「思故人」,任總喺一年前就已經提出警惕,就係銀行結餘上升,大家要有心理準備通脹同資產價格上升帶來既問題,而家證明到底邊個更有遠見?

或者,金融局職能並無控制通脹呢回事,偉大官員只係按本子辦子,但越講聯匯無得郁,更加令人想郁呢班薪高糧準既高官。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)