減半的肉醬意粉


上市兩日升一成九,話翠華帶動其他連鎖餐飲股,說來牽強。

翠華表現,令有幫襯翠華,而又有抽翠華既人成功對沖,每手累積賺八百六十蚊,其實只係夠食足十二餐翠華晚餐左右。

新股要升,歸根究底理由可以莫須有。行業好景與否,見人見智也。估值較茶餐廳便宜,二大快餐股「快活」及「家樂」,業績盡告,今時今日香港搞飲食,未算最差,但談不上好景。

將樂仔,活仔,再同翠華比,食品味道之外,其實結論一樣。

大家樂,大快活半年盈利繼續有增長,從營業額睇,增幅在在唔算突出,一間升七,一間升百分之八。有幸,成本控制得宜,大快活半年銷售成本僅僅增幅百分之六,大家樂成本,亦只係升百分之七。

成本升幅輕微低過營業額,造就到毛利率上升。但睇樂仔,毛利率升幅得零點九個百分點,活仔毛利率亦僅僅多左零點八個百分點。以二大規模,毛利低雙位數,同我地睇一盤生意,話一碟小菜,毛利五至八成,天淵之別。

無疑,咁既環境經濟似晴實陰,毛利唔跌,偷笑嚟唔切。我地做消費者,怨人加價,呢個係人之常情。大家樂講明,再加價可免則免。管理層咁講,不單止唔係客套說話,其實盡顯快餐股,大眾食肆現今滯脹環境下,其實困難重重。

撇開最低工資,又撇開租金因素。政府十月份消費物價指數詳細報告有數可依:整體食品十月按年升百分之四,米價高近百分之二,家禽按年貴左半成,調味料升幅一樣,更慘係牛肉價錢按年貴左兩成二。

作為營運者,加第一次價係為抵消工資成本,加第二次價係租金上漲,第三次可能因為食材漲幅又要加價。

但食材控制成本極難,加三次價,顧客反感既,走曬。未走既,亦可能另作他想。

目前經濟未差到打擊消費,試想,活仔,或者樂仔,一份普通碟頭飯餐,要用上四十蚊樓上,即時影響,係部份顧客需求彈性有變。

因為加價,佢地覺得,「辛苦搵埋食左佢,一於豪些!!!」,於是倒不如多付十元八塊,索性去中檔餐廳,從而離棄樂仔,活仔。

夾於中間,大眾連鎖食肆,簡而言之,就因為滯漲問題,令價格優勢自動消失。

二大深明此道,但羊毛出自羊身上,價錢不加,份量即減。三幾年前,一份焗豬扒飯有兩件豬扒,依家好彩的話,一件會少些骨。

又三幾年前,飯餐全部跟飯品,依家無左。顧芷筠主播近日就嘗過要一客肉醬意粉,亦不幸出現大縮水事件,幾乎唔飽肚。

價錢唔減,份量被減,固然憤怒。但從另一個角度諗,連鎖食肆受既成本影響最立體式,考
慮埋價格競爭力,消費者需求彈性需時有變,條路無得揀,咪當佢地幫我地減肥!!!

同樣情況,茶記一樣。不斷加價,無非趕客。於是,軟性加價例子數不勝數,例如凍飲以往
加兩蚊,依家要三蚊,早餐要多士,又俾多兩蚊。

有午香肉丁既早餐,貴三蚊。所以,做過精明消費者,切忌要肉丁、叫凍飲!!!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)