半理性亢奮


股市牛氣衝天,舊年大賺嘅Bridgewater對沖基金Ray Dalio預測,今年最大主題,係投資者將資金,轉倉去金融資產。

連一向悲觀既經濟學人,都形容而家市場係「半理性亢奮」。

的確有原因值得樂觀,歐債暫時平息,美國勉強過左財政懸崖,債務上限亦都獲國會放寬四個月,全球暫時避過哂大災難。

實體經濟又好似復甦,最重要當然係歐美日央行齊齊無限QE,好似美國聯儲局嘅資產負債表,上星期就擴大480億美元,規模首次突破3萬億美元。

著名投資者索羅斯亦都讚好,認為咁做唔會額外增加外債,政府相當於享用緊「免費午餐」,但同時亦都陷入兩難局面,因為今年經濟好有機會復甦,利息就可能顯著抽升。

即使央行放水都未必一面倒係好事。以狙擊英鎊同亞洲貨幣成名,索羅斯同德國總理默克爾都開聲話擔心爆發貨幣戰爭,特別係歐洲各國緊縮對沖左QE效用,兼令歐元升值,德國可能首當其衝陷入收縮。

何止歐洲,區內已經感受到壓力,好似南韓經濟就面對四年來表現最差,最大智能手機生產商三星就警告,南韓元持續上升的話,會令盈利減少三萬億韓元。

經濟學人亦警告,頭先講過嘅利好因素可以全部逆轉,特別係而家過分既樂觀既情緒,就好似「病毒」一樣蔓延全球金融市場,一旦經濟現實同市場預期有好大落差,好可能會令市況逆轉。

Ray Dalio亦贊同要控制風險,選擇揀平衡嘅投資組合,一半針對經濟增長,一半針對通脹,又呼籲投資者唔好短炒波幅,因為連佢都唔知係咪SURE WIN,散戶就更加輸硬。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)