資金大轉移



上星期講過聯儲局醞釀退市,如果只管信,不要問,的確又似層層:美國數據繼續得、債息繼續升、連鴿派媽媽耶倫,最新一次公開發言,都一改寬鬆之母特性,一反常態提如何執行退市。

基於主題風險欠奉,市場無需避險,加埋有退市因素。美國十年長債新年之後首個個交易日,跌幅近百分之零點七,債息升至接近兩厘水平。

夾都無咁岩,繼花旗緊急追CALL,叫客戶千萬不要買債之後,高盛亦有相同睇法,暗示買美債,隨時輸四分一。

高盛係怕,美債債息會升至三厘。似層層既係,美國債息曲線罕有地傾斜,呢方面,最受惠係視YIELD如寶既金融股。

問題係,三厘係咪會發生?羅家聰無斷言不會,但一定唔會今年內。

從實際上,三厘債息,仍然比金融海嘯前低半厘以上,惟一旦債息見三厘,付息增加,美國債務佔GDP比重,其他咩都不變情況下,年底就會升至百分之一百零九,比依家高六個百分點。

或者,比往年更困難係,美國唔可以一面倒印,而係要明鬆實緊。政治上,伯南克教授如果唔連任,佢會想贏得生前生後名。

要連任,更唔會想硬食自己炮製既爛局。市未必即時退,但信市場共識,唔再加馬印鈔的話,現時環球市場局面,或者不止貨幣戰咁簡單,而係包括埋YIELD WAR!!!

全球資金大轉移,而方向大致可分兩階段。首先係,高息債或垃圾債,同股票同時受惠、到第二階段,由於垃圾債部份最後被認清真係垃圾,錢會一面倒集中流向股票!!

資金大轉移對美國嚟講,暫時係得個驚字,事實係不單止無風險,反而更受惠,因為美金強
,資金有誘因部份繼續美國搵食,而且公司可以低息融資。

反而,數風險區內市場面對會係最大。

外界經常講,QE製造新一批資金流入,更貼近實際情況係,QE之外,區內基本因素亦吸引熱錢垂青,同一時間,美國國債拆倉,餓錢亦會揀回報高既區內市場。

所以,本港在內既區內,目前正受三面資金流入因素夾擊緊!!

今日,最少又有三間本港公司發債。新年以嚟,已經吸左三十億美金。

數一數,舊年十月以來,合共有過千億港元經銀行體系結餘流入本港。

跟據聯匯機制,金管局除左可以承接美元沽盤,賣出港元外,亦可以透過增發外匯基金票據,係市場抽走過多既資金。

金管局下星期二起,分三日增發合共二百一十億港元外匯基金票據,變相抽走相同金額既銀行體系結餘。

自從十月底,金管局合共入市28次,規模累積達到1070億港元。

金管局無選擇之中,似乎短期會繼續透過增發票據抽結餘,金管局對上一次咁做已經係一零年五月。

不過有學者就形容,增發票據抽走結餘,只係數字遊戲,因為貨幣基礎仍然不變。銀行界亦指,全球避險降溫,市場增加風險資產持倉,一厘回報唔夠既外匯基金票據、並非金管局所指既需求大。

到底,咁係對我地係機會,抑或危機,閣下自會判斷。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)