主導權


下晝陳茂波開記者會,一直以為政府公布下年度新勾地表詳情。

但結果,政府公布取消勾地機制,改會全權主動每季賣地。

點賣法?政府話會全部用招標形式推出,就算反應唔理想、甚至流標,都會再推出招標,唔會改為公開拍賣。

其實稍為了解樓市狀況,都了解今次係政府回應發展商的「挑機」!

真正導火線係兩星期前、天水圍天榮站項目有十六個發展商入意向書,但最終一分標書都收唔到。

發展商交出既、只係兩分意見書。

學者潘永祥話,勾地表制度過去容易被發展商「玩嘢」,今次政府突然取消勾地表制度,就係向發展商發出訊號,表明有決心加大供應,減低發展商刻意唔投地既情況。

喺最後關頭無喺天榮站入標既新地,話提交既意見書,係反映項目難度好大。

又話,勾地表係非常時期下、維持土地供應嘅非常措施,喺市場回復健康水平後,贊成回復定期賣地。

地產建設商會就話,取消勾地制度反映供應主導權、已經返到去政府手上,但相信政府會按市況推出地皮,唔會對市場有好大負面影響。

睇番勾地表制度,由99年4月推出,當年政府經歷亞洲金融風暴、暫停賣地9個月後,首次推出勾地表制度同定期拍賣並行,引入一個市場主導嘅土地拍賣機制。

直到02年樓市下滑、政府全面停止土地拍賣到03年10月,先恢復勾地表制度。

由04年至10年勾地都係政府唯一賣地途,即是主導權完全在發展商手中。

到金融海嘯後樓市再次陷入低潮發展商勾地意慾低迷。

結果喺2010年要再主動推地當時市場開始有聲音,要求檢討賣地機制,但當年任發展局局長既林鄭月娥堅持不變。

不過換屆後,政府立場逆轉,勾地表亦完成歷史任務。

政府話,想市場知道,土地供應嘅主導權喺政府手上。

真係咁理想咩?!政府推地招標、都可以流標㗎!始終都要由發展商入標,之後都要發展商肯賣至有實質供應!

不少人心中疑惑, 到底停止勾地對發展商有何影響?

其實在此都講過不少次數, 勾地表根本設計有誤, 根本無足夠誘因令發展商勾地。

至於今次收歸勾地表,話就話會加大土地供應,但特別留意幾個字眼: 會按市況推地。

市況行先,可圈可點,難怪發展商無乜反對! 甚至新地已即表明會下調售樓預測,擺明與增加供應背道而馳!

唯一令政府覺得需要表態, 恐怕是CY認為發展商「挑機」太甚,覺得需要還擊,但恐怕又是藥石亂投。

除非CY真是好像是港大李寧衍所言,今次只是第一步,最終政府會邁向全面恢復定期拍賣,同時拆細地皮比小型發展商加入,屆時大量大地,可能方是推動樓價向下的絕招!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)