再分配



率先由上月公布「堅尼系數」做引子,外界早已預期既收入再分配方案出台。

估唔到係、當中絕大部分、都係明顯衝著央企而來。

國務院公布既三十五點建議中,包括提升收入水平,要求全國絕大部分地區,最低工資兩年後要提升至城鎮人員平均水平既四成以上。

更重要係做好資源收配,央企老總人工受限制,盈利上繳要增加,銀行業亦強調,要搞利率市場化,以提升居民收入。

為左要實現2020年居民收入翻一翻,方案亦要求改革及完善房產稅,同時研究開徵遣產稅。

為左拉近貧富差距,過去三年內地最城市最低工資平均已有一成二至一成四增長,喺最大既十八個省市,升幅更達到兩成左右。

廣州最新公布既最低工資,就由千三元人民幣一個月,跳升至1550元,升幅有一成九,超越深圳成為全國最高地區。

其實今次出台方案,已經醞釀多達八年之久,過去一年溫總就試「八提」收入再分配,可惜都係遲遲未能成事。

到去年底發改委正式上報報告,可惜內容處處針對大型國企,「牽一髮動全身」,結果又要被迫延遲。

其實國企抵抗情緒不難理解,為要提升收入,央企成為開刀對象,國企上繳比財政部既收益,喺十二五期間,要再提高五個百分點,以用於社會保障等民生支出。

德銀估計,央企被要求提升上繳五個個百點,保守預計兩年內,就要將盈利三至四成,交俾中央。

更要命係對一些被評為「高收入」的國企高層,要採取更嚴格手段限制薪酬,當然引來更大反彈。

其實不論堅尼系數係官方講的0點474,抑或非官方的0點61,怎樣評估也不是低水平,要解決整個收入再分配,少一點政治決心也不容易!

看內地不少評論,甚至一些大行如瑞銀分析員汪濤,都提出以央企國企的壟斷地位及驚人盈利,只上調上繳比例到一成,其實仍然偏低,要收就應上調至15%!

不過瑞信陶冬都認同,今次內地收入再分配方案顯示改革確實邁向重大一步,認同新管理層對經濟改革相當認真,希望縮細城鎮同農村收入差距。

美林就話,收入再分配唔可以當係社會主義經濟,因為當中內容係提升經濟開放,同市場機制,美林認為,當局表現要進行利率市場化,對內銀不利。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)