鐵娘子


一代鐵娘子,戴卓爾夫人逝世,有人形容係時代終結,其實不然。

九零年至今,廿三年內,上至英國歷任四位首相、下至英國國民,根本擺脫唔到鐵娘子在位十一載影響,亦走唔出八十年代一度光輝,而終日懷緬過去,戴卓爾時代根本從未走出英國國土。

保守黨想創造另一位戴卓爾夫人、貝理雅當年既工黨,亦因為鐵娘子而工黨、保守黨化。

正如尼爾費格森講,戴卓爾夫人喺英國本地反對聲音依然不斷,但海外贏盡聲譽,因為旁觀者清,尼爾形容,戴卓爾夫人幾乎每項決定都係正碓。

回看歷史戴卓爾夫人當年極度抗拒歐洲,特別係歐洲融合、貨幣一體化,結果內閣借人頭稅作反,親信賀維劈炮,導致鐵娘子飲恨落台。

但以依家歐洲亂局,戴卓爾呢位原鐵娘子,明顯俾老翻既默克爾強。

戴卓爾夫人七九年上任,英國通脹高達百分之二十二。

雖然係「師奶」一名,但佢認為,通脹皆因貨幣供應而起。

話說,一九八零年,當年英倫銀行行長理察森就因為控制貨幣供應不力,俾鐵娘好多次批評。

評論認為,英國可能有當年包袱,所以美國量寬,英國偏偏唔敢去盡。

但更多評論想問,如果戴卓爾依然在位,政壇影響力依舊,佢會點收拾依家殘局?

英國多篇評論認為,鐵娘子比列根,更信奉自由經濟,更配做係海耶克,佛利民信徒。

同時間,戴卓爾夫人唔介意以「師奶」自居。佢講過,如果頭家管理得好,治國水平亦唔會太差,

六五年,佢一句:
IF YOU WANT SOMETHING SAID, ASK A MAN;
IF YOU WANT SOMETHING DONE, ASK A WOMAN。

正正係呢種媽媽心態,萬有事有阿媽睇著,BBC形容,鐵娘子十一年,唐寧街出現史無前例既權力集中,呢個其實同戴卓爾夫人本身既市場主導,基本上有徹底,根本上矛盾。

90年代迫宮,看馬卓安今日扮晒戲懷念一番,那種虛偽實在令人齒冷。

反而肥彭一句:「鐵娘子做事絕不妥協」、「尤其對同事更強硬」,就充分反映彭定康的語言藝術。

列根,戴卓爾夫人先後作古,美,英兩地不時對兩位政治巨人懷念一番。

聞鼓響,思良將,念故人。

因為,兩人標誌既資本主義最光輝時代,其實已成歷史,二十年後有多,至今全球仍然喺政府主導,同完全市場之間徘徊爭扎。

意識形態亦近乎真空。

亦因為咁,越對兩位巨人懷念,其實越代表世界未必有過進步。

無疑,兩人當年力拯狂瀾於既倒,經濟由衰轉盛,紅極一時。如果形容列根,戴卓爾夫人係行大市場,小政府不干預之路,從歷史睇,佢地其實係大政府,又大市場。

前工黨領袖甘諾克講過,戴卓爾夫人成就,換嚟代價無數,佢任內,英國首次出現富者越富、貪者越貪。到今日即使人已作古、繼續都有礦工對她恨之入骨,聲稱不會流下一滴眼淚!

或者,三十年前美,英經驗早就注定,呢個係經濟繁榮,市場化既代價。

蓋棺定論,外界認為,鐵娘子功大於過。

佢一九八七年一篇訪問講過:
「一個社會,遇到咩問題就搵政府,無屋住要政府幫手,有問題要政府解決。」

但戴卓爾夫人直接了當話:「NO GOVERNMENT CAN DO ANYTHING!!」

政府可以做,只係做好自己!!

套用今日,引用任何例子,似乎都值得從政者要好好思考!!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)