好壞

隨固定投資、工業生產、零售數據公佈,四月份內地經濟大致,談不上突出,又未見得惡化。

好方面,增長步伐依舊,相反,壞方面去想,四月開局平平無奇,第二季增長加快憧憬,似乎勢危。

固定投資由房產開發帶動,不為意外。工業生產按年增長加快至百分之九點三,按月增速同樣改善。

樂觀派意為,經濟活動回復,更重要支持理據來自發電量同比增長加快至百分之六點二,即係真係改善?

高興之前,搞清兩件事:一,工業生產增長大數加快,絕大部份原因係價格上升因素,令所謂增加值同時因為基數效應而上升。

二,發電量雖然升幅加快,但留意日均發電量,四月為一百三十三億瓦時,較之三月,其實錄得按月跌幅。

所以,一個充斥低基數效應的工業生產數字,升幅遜預期,一個字,其實係差。

更令人不安,來自四月無論鋼及水泥日均產量顯著加快,既拉高工業生產大數,更造就產能過剩老問重現,尤其要留意水泥及鋼鐵日均產量,最少一年以來未試過咁多,令本應已經不值得高興數字,換來其實更大憂慮!!!

無疑,四月零售銷售升幅百分之十二點八,在在成為四月數據亮點。數字按月升幅加快,更值得一讚。

但經濟師提醒兩點:一,汽車銷售支撐效應太大。二,黃金珠寶四月錄得大幅度百分之七十二增長。

我地償試用當月金銀珠寶銷售總額做調整標準,用呢條數勾走,內地四月整體零售增長額就會降至17297億人民幣,換句說話,銷售按月會因應下跌近一個百分點。簡單講,若非國際大鱷沽金震倉,中國人唔會瘋狂搶金,零售唔見得會好。

咁講,即係要多謝國際大鱷!!

經濟師有個習慣,內地經濟一差,就話要減息。但唔該睇下,內地M2超標三點一個百分點,資金氾濫,減息有咩用?人人獻計,咩刺激方案,咩加大支持力度,咩寬鬆貨幣政策。

但搞清想一件事,中國過去最少十二個月資金氾濫,但未有投入實體經濟情況一直未變。要錢用得其所,刺激經濟活動,當務之急係限制投機,試想,單偽中港人民幣匯率套戥,來得容易之極,為咩要投資經濟?

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將