城投債



要來既終於要來,想避既始終亦避唔開!

我地唔係講佛語,而係講等左好耐既A股大跌市。高槓杆帶來既大牛市,唔講都知,係一把雙面劍,牛市當然成為帶領大市上升動力、但市場一旦轉向,風險亦都倍大!!

「上午數錢、下午抹淚」,相信對好多內地股民今日寫照。而特別對八、九十既新一代,都無經歷過券商斬倉日子,眼見明明上午升左既銀行、券商、內險股,都仲想緊咩位可以獲利時,下午已經被大手斬倉,血本無歸!

當然今日大市逆轉,市場消息眾說紛云,有傳因監管層出手,或者係券商進一步收緊孖展,以至中證登收緊城投債風險、扯高市場利率。

以上講既可能通通都係理由,不過一個上市公司通告,亦可能帶出玄機。A股掛牌既山西證券、在深交所發表通告,表示收到控股股東山西國信投資通知、要減持山西證券四千萬股,涉及六億幾資金。

講真,面對證券股近日急升,大股東趁高套現無可厚非,不過內地媒體就解讀成資金逃出券商板塊,殺傷力就變成非同少可!

諷刺既係瑞銀,朝早出報告先話非理性可以持續一段時間,仲叫散戶多搭一轉順風車,點知轉頭已經比網民鬧爆!

共出一徹仲有人民日報,今日社論先用「未上漲、就喊過熱」,形容目前A股未需主動調控,結果又成為「明燈」!

當然、由中證登引發既債市「黑天鵝」,的確對投資氣氛有心理影響。城投債問題,坦白講、過去半年除左美林既崔魏,大家都好似唔記得左,但今次由中證登出手,就令市場風險意識提高,將一眾高風險債券、人民幣、以至股票拋售,引發震倉潮。

債市震倉係咪不利股市?市場利率抽升,強如國開行都要暫停七年期發債,國家電網亦推遲原定明年推介100億人民幣發債計劃。

更多憂慮係流動性問題!其實國家財政部早已經定出死線,就係明年一月前,地方政府要交待地方債問題,不過今次中證登提早出手,只接納有AAA級企業債,仍然是令市場意外!

大家有所不知,內地比既所謂AA級別,喺穆迪同標普既評級系統中,已經係非投資級別,即是大家平時講既垃圾債券! 有內地券商估計,多達4700億企業債,會幾乎變成「廢紙」,引發連鎖效應當然非同少可。

想當年,首個地方融資平台,正係由國家開發銀行創造,多年來雖然為地方加快GDP增長,但風險同樣被倍大、變成內地經濟最大計時炸彈。瑞信陳昌華今日正好有分報告,為多年來政策性銀行功過定論,結論係近年將國家開發銀行商業化之路、已證明係失敗之舉,未來可以預期、在改革先行既思路,政策性銀行回歸、似乎係必走之路!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將