陰陽


港股通額度不斷用盡,居然可以成為加快深港通推出既理由。問過所有中環人、港股幾時變得咁吸引? 答案清一色一個: 「不知道」!

有觀察開滬港通額度既分析員,將港股通使用額度同恆指做比較、發現港股通真正加快使用,主要是四月中打後出現,期間更錄得破紀錄,連續26個交易日淨流入。

而且同去年「大時代」流入資金性質不同、幾乎係恒指跌幅愈大,南下資金流入資金速度就愈快同穩定、可以話完全無視「市況」。

當然、部署深港通係相當正路既解釋、但無視市況似乎不盡是傳統股市投資者做法。坊間開始揣測,實際上係由於其他資金流出途徑、已經被人行一一落閘,唯一有機會從「正途」調錢,就只有港股通。

但人民幣過去幾個月、不是已經重回穩定既軌道,點解仲要咁心急「走錢」? 高盛一分報告今日提供左答案。

高盛提出,人行匯率政策改參考籃子貨幣表現,雖則獲得市場認同,但內地企業及居民毫無適應,高盛指,在新機制下,美元升,人民幣中間價變相要下調,但對內地市場人士來說,反過來觸發貶值憂慮升溫。


呢個講法雖然好似好吊詭、但又實際符合國情,唔單止大媽大叔,甚至係企業既高管,一向只懂盯著美元做生意,你同佢講一籃子貨幣匯率,根本就毫無頭緒。


更令高盛擔心係、如果情況持續,分分鐘會重演今年一月,人民幣貶值觸發環球金融市場震盪。


關鍵都係喺耶倫身上、隨著美國加息預期重燃,高盛關注,出現年初情況風險會再度上升,而人民幣一次過大幅貶值預期亦隨之而來,再次加快資金流出。


高盛策略師、就以「陰陽」形容人行同美聯儲關係,而且互動影響既關連性,正係日趨擴大,而美元升,人民幣跌所引發的市場反應,已逐步形同一個人民幣及聯儲局公開市場委員會政策互動流程,變相影響美息走勢。


經濟學人新一期為人行平反,統計由去年8月起,人行開出中間價、實際上已經緊盯之前收市價,兩者之間既差距,由過去兩年平均0.06元人民幣,顯注收窄至0.009元,幾乎可以話係無明顯差距。


當然、經濟學人不排除人行有足夠能力透過幾間國有大行,以市場力量左右人民幣收市價,從而影響中間價開價。


但對分析員及交易員來講、其實人行重新Revamp 人民幣匯率機制,已經開始獲得信任,下一步要做、反而係要向內地居民及企業,教識佢地點樣信任人行。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)