主旋律

內銀隨著中行展開第三季業績期序幕,但有內銀人士笑言,識睇內銀真正典範業績、唔應該睇五大行、亦唔係上市中小銀行,而係一間名不經傳的唐山銀行。

位於工業重鎮河北,亦都係去產能化最核心的東北地區,1998年成立,只有千多名員工及幾十間分行,但唐山銀行既盈利在156間銀行中、增長排名第一,過去兩年增長436%、壞帳率更是只有0.06%,排名是全行最低。

說穿左、其實又係「表外業務」作怪,唐山銀行既投資應收帳,過去兩年爆升1600%,主要是由理財產品、資產管理計劃及信託業務帶動,而且大部分都缺乏抵押品支持。而得力於表外業務,唐山銀行業績由2013年只係增長8%,到去年已急升82%。

表外業務既威力,其實都唔使我地多講,大家都明白,但高回報、高風險既原則,幾時都適用,問題係監管當局幾想覺得合適出手整頓。

明顯而家係合適時候,拆局之前都有提過,頭三季經濟增長6.7%,好似人行馬駿形容全年都幾成定局,所以目前出手去槓杆、糾正之前過分放貸,其實意圖相當明顯。

由十月開始,樓市「一城一控」、銀監會禁理財資金進入房地產領域、中證監收緊內房發債標準、以至貨幣利率上升流動性收緊,MLF不續期,加上今次人行由MPA入手、針對銀行表外理財產品加強考核,亦係整個防範風險的主旋律。

防範風險已經逐步開始成為內地金融市場共識,咁可以解釋為何內地十年國債息率會創出新低:由於憂慮政府將再收緊資金,令大量資金流入債市避險,令國債期貨持續上升,2016年到期國債收益率跌至2.6厘水平,創下2006年以來最低。

好似大摩所言,樓市調控雖然最壞情況下,可能會損害出年GDP一個百分點,但重點係要防止「居民槓杆」蔓延至整個經濟,避免增加債務風險最終損害全民利益。

投資市場目前似乎只係反映左樓市調控風險溢價,但對整體經濟去槓杆,仍然係後知後覺,未意識到主旋律有變。

反而內地已經開始呼籲、要留意低回報時代來臨,特別係從債市看,過去大家都在賺央媽既錢,但當人行不再放水時候,債市牛市短期仲可以延續幾耐?有分析已經將十年國債利率目標、調高至2.8厘、甚至3厘水平。

回應番一開頭、因為去槓杆主旋律冒起,今年內銀盈利其實不宜樂觀,彭博統計五大行,全年盈利可能要倒退2%,將會是2004年以來、首次下跌,亦反映北京當局不再拘泥、要銀行盈利年年有增長的神話,而係接受實實在在反映市場風險。

咁話說回來,而家Trade緊內銀中最貴市帳率、ROE最低個隻新晉內銀,無左高盛呢個幕後玩家,到底要跌到幾時呢? 真係要等雙馬或者誠哥出手?

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)