恐懼來源


10.7 事件係肥手指定係刻意部署,甚至有說法是出於政治因素、巴黎希望可以取代倫敦金融中心地位,其實無法充分解釋閃崩背後既理由。

但重點係、比到市場一個測試,好明顯1.25已經唔再係底位,有策略師之前預計Hard Brexit最壞情況,英鎊日後見一算,已經唔係無可能。

如果結合前因後果,其實人為計算的動機相當之大:試問邊個會在美國公布非農之前,會大手入市?仲有朝早七點正所謂係匯佬交更時間,歐美Trade 收工去隊酒,而亞洲時段除左擺兩個Junior睇檔外,邊會有大佬返工? 呢個時間做「逆襲」,真係百發百中!

過去兩年,市場出閃崩唔係無例子,最近一次當然係6月英國意外公投支持脫歐,當中跌幅超過11%;再對上就要數去年11月、瑞士央行同歐元脫勾,刺激瑞朗單日急升40%,不過同今次比較,之前都係有「黑天鵝」事件出現,而今次係完全搵唔到具體理由。

有新加坡交易員,就以Perfect Storm for a Price Shock,形容完全係有計劃有部署,睇中不單是清晨時分交投疏落,更重要係捉到恐慌心態:文翠珊突然首次表明啟動脫歐時間表,完全扭轉市場對政府「Hea 做」預期,結果一個壞消息就令市場恐慌無限放大!

經濟學人今期封面,正係解釋呢種恐懼來源:對內、文翠珊背負著6400萬意見分裂既市民期望;對外,歐盟50條明確表明、任何一個歐盟國家,都可以推翻同英國協議,試問談判又點會唔痛苦又漫長?

財政部之前已經研究過,英國脫歐後一旦失去單一市場領導地位,對GDP打擊會比留在單一市場多一倍,所以棄單一市場保移民政策絕不可取,經濟學人直接形容是通往「墳墓之路」。

不過文翠珊今周提出「Global Britain」想法,是將英國放入地球村而不再只是著眼於歐盟內部,進一步向國際資金及勞工開放市場,或許這可能才是英國Brexit 最光明出路。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將