展望

更多大行提早發表2017年投資展望,觀點或有不同之處,但有趣既係、全部清一色提醒,明年投資主題,會係強美元主導世界,原因都係特朗普。

諷刺既係、特朗普本人實在係反對強美元政策,認為會損害美國本土製造業,所以先宣稱要將中國列為貨幣縱操國。但在他本人勝出後,美元指數不單累計升半成,更一口氣突破13年高位,幾乎將整個金融市場、反轉再反轉。

打由負利率主權債規模突破十萬億美元,拆局已經警告又警告,呢個債市泡沬遲早爆煲: 點可能借錢既人會有息收? 只係債市投資者將債券當作股票炒,認為收唔收息並不重要,只要債價升值,就可以用更高價賣比下一手,世事又點會咁著數?

所以特朗普冒起,只係在適當時間有一個適當人物、將咁不合理既債市泡沬打破,與其怪責佢令成個債市有過萬億美元虧損,倒不如自己、點解仲會揸著債券?

所以美林提出,資金氾濫已終結,表明七大央行不會再推寬鬆政策,實際上毫無新意。形容貧富不均會成為過去,更是大言不慚,相信只有沽售債券係情理之內。

更多經濟師、由鄙視特朗普,開始將佢神化,甚至將佢同八十年代上場的列根做比較,認為兩人同樣會步入強美元時代、令經濟及股市受惠。

富瑞報告開未明義,提出特朗普就係列根+強基建化身,結果推論會成為低稅率及增加開支,最後可以加快經濟增長,實際上更令人摸不著頭腦。

不錯、同樣為共和黨人,以近70歲高齡當選,加上選前被一致看淡。經濟政策鼓吹增加政府開支及減稅,以及提倡放寬金融監管,令特列二人好像一拍即合。但其實咁樣比較、係相當危險。

要知道,列根信奉係自由貿易及放任政策,所以支持低稅率與民共利,係合理及明智選擇。相反、特朗著鼓吹係保護主義,一旦佢履行承諾,世界經濟肯定面臨另一次衰退。

真係要警惕既話,列根任內雖然令美國經濟走出滯脹,但強美元由90一直爆升至165水平,直接埋下之後拉丁美州金融危機及亞太金融風暴。同樣,今次特朗普現象,一樣對區內亦構成挑戰,一旦美國重心由貨幣轉移至財政政策,可能引發目前利率過低的區內經濟、要提早採取收緊措施,以捍衛本身匯率。

所以資金轉移如果真係失控,區內拆倉最壞情況可能觸發恐慌拋售,屆時「十年一潤」的金融危機,不可不防。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將