分久必合?


由長建提出,競投DUET消息,早在12月初已有公布,事隔個幾月作價只係輕微上調1%,同當日3澳元每股作價相差無幾,事件唯一令市場震驚,係原來主角已經換左人。

就算按花旗今早寫既報告,都以為財團係以長建電能同基金會「鐵三角」陣容出手,點知原來玩法已經唔同,如果再細看文件內容,長實實質都標榜係借鑑長建同電能既經驗,為自己做「開荒牛」,大有牽頭既味道。

可能係試過兩次交易被股東否決、文件更寫明,如果交易被1038或6號股東否決,長實可以獨力承包整個交易,換言之出資410億都絕無難度。

其實有分析員早在月初,聽完超人講兩三年內、要提高固定收入增加50%,當時已經估到、1113 轉型綜合企業係必行之路。試問以今時今日地產市場表現,無論住宅、鋪位、寫字樓,有邊瓣可以有十幾厘IRR?

不過令人唔滿意係、想當日李澤鉅話即使長實業務進一步多元化,都會繼續同地產業務保持協同效應,如果話飛機租賃勉強都算收租一部分,咁DUET既基建、電力同燃氣又點樣同地產業務有關連? 難道話每幢大廈都需要水同電力咩?

好似黃師傅所言,今次交易肯定令機構投資者定位不歡喜、原因係定位不清析、而股價就反映不認同。坦白講,雖然DUET EV對資產值作價達1.6倍屬偏高,但按回報計、投資並非壞項目,但INVESTING 既動作就令市場質疑,陷公司處於困難,甚至日後有DE-RATING風險。

假如最壞情況真係比超人估中、要獨吞DUET攞410億出來,其實已佔長實1900億市值兩成多,咁日後即使有機會,仲有能力可以科水投地? 要知道、地產同基建雖然同屬巨額投入項目,但基建是細水長流、而地產就是現金牛,回報期短,兩個投資投資一搞亂,後果可大可少!

仲有一個難題超人要處理,就係1 號長和變身後、幾乎毫無大動力,除左歐洲電訊間有合併舉動,不見得有新業務進行,難道又要變成純控股公司? 又或應驗一句:「分久必合、合久必分」? 今次只是序幕?

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將