神仙難變


陳總裁嘅發言,已經變相證實、外匯基金低回報已經成為新常態。

據了解,金記內部,將2008年後的投資回報,劃為分水嶺,認為已經無法再達到過去十幾年平均5%的回報率,原因正係各國放水、令債息大幅下跌,要搵高回報既項目已經係難上加難,而傳統上股債互補性開始減弱,亦降低投資回報。

拆局之前都提過、新加坡GIC回報倒退,要到美國招兵買馬,而其他主權基金包括挪威退休基金、以及哈佛同史丹福大學、都要增持較高風險資產以提高回報。

以GIC為例、持有股票比重高達60%,而挪威退休基金同兩間大學就持有私募基金比重9-26%。

唔係要88樓講好說話、但以去年高峰時高達13萬億美元既負利率債券,真係神仙都難變,據知金管局內部,就拒絕買任何負利率債券。坦白講、其實都係明智之舉,否則持有到今日,帳面肯定大蝕。

但低還低,回報率只有1.8%,同前年1.4%、同舊年負0.6%去比較,都係相當難睇!
只係勉強跑贏「老婆」負責嗰檔強積金1.5%,可以話完全跑輸通脹!

對於今年投資展望,金管局內部評估、係美債收益率會繼續上升,美元受息差因素影響、而保持強勢。

所以肯定要進一步減持非美元資產,但問題係揸左人民幣、咁點算?
無理由下次見「周小川行長」,會話比佢聽、外匯基金減持左人民幣資產?

所以一動不如一靜,雖然人民幣去年貶值超過6%,但外匯基金決定大約維持人民幣資產規模,出發點更多可能係政治決定。

要突圍,就要靠09年成立嘅長期增長組合,去年回報有超過10%,算係相當理想。其中房地產投資,據聞表現就相當突出。

幾年前外匯基金,決定動用12億在倫敦奢侈品消費區、買入漢諾威廣場五成股權,當時引起全城嘩然,去年中更因為BREXIT,令市場擔心可能有帳面虧損,不過隨著脫歐風險解除,聽聞內部都對回報相當滿意。

至於私募基金、好在金管局算開始得早,唔少買入價、都只係EBITDA幾倍,同而家講緊、下下要十幾廿倍EBITDA比較,算係買得平!

而另一個想拓展項目係STARTUP,不過呢啲項目一向風險偏高、往往投資幾十個項目,只有一、兩個成功,外匯基金以控風險為先,當然要審慎。

所以同投資夥伴取得共識,外匯基金係採取「漁翁撤網」方式,將資金分成小數目,每個STARTUP項目,只係入股極少比例,好處係避免將雞旦、全部放到一個籃內。

但似乎長期增長組合再擴大都有難度,因為去年已投資市值已經超過1700億,連埋COMMITTED未投入既金額都有1338億,加埋已經好貼近上限3000億規模。

除非陳總裁肯改變思維、願意比外匯基金冒更高風險提高上限,否則都係個句: 「神仙難變」!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)