被挾事件

肖建華疑似被挾,消息震撼中環,一來因為佢長期在四季打躉,早已是半個中環人。加上佢擔任「香港文化產業聯合總會」董事,同麗新岳少、新世界純官信和黃志祥同為董事,中環變成人人自危。

年三十晚凌晨一點,胡潤富豪榜排名32的明天系掌舵人肖建華被神秘人士帶走,之後消息就滿天飛,到底人在國內定國外,係協助調查、被調查、定係真係休養,恐怕已成國家機密層次。

現年45歲肖建華背景,呢幾日中國組同事都有詳細交代,而事件再次觸及內地打貪行動升級,詳情大家可以留意返有線中國組。

拆局關注既、係事件背後引伸出,對香港金融中心地位既挑戰。最早報道肖建華是被公安帶走的金融時報,就發表評論文章,表示今次事件已超越銅鑼灣書局既層次,係直接威脅到香港國際金融中心地位。

FT指,銅鑼灣書局引發既問題,作為商界、銀行家、甚至係傳媒,都可以安慰自己、矛頭只係指向出版一啲不盡不實、道聽途說政治傳聞的出版商。但肖建華代表既、就係身家有幾十億美元,與太子黨關係密切的內地富豪,背後代表既利益團體,就非同少可。

彭博同紐約時報早在2012年及14年,分別參與過太子黨交易,更甚有傳聞指,肖建華2013年起就長居本港,原因不單是逃避內地打貪、而係佢曾經參與一宗,國家主席習近平親屬有分的交易,為免受牽連,而避走至加拿大、東南亞及香港等地。

接近肖建華身邊既消息稱,今次被挾事件,是要向同佢相熟既政治派系作出警告,知道領導人太多商業交易既秘密,係一件危險既事。

雖然無人想承認,但過去十年,一批紅色富豪的確為本資本市場、以至經濟貢獻不少,唔信去四季酒店等上半日,肯定所見唔少。

類似事件近四年在內地不同企業、都時有發生,例如2015年就爆出參與中石油貪污案既惠生工程老總華邦嵩,佢個人身家一度達9億美元,最終被判刑三年。

其他個案好似復星郭廣昌、佳兆業既郭英成,都曾經出現失聯情況,之後都傳出曾經協助內地調查,但事件來龍去脈始終都係個迷。

FT已經預言,不排除未來幾日,肖建華會好似郭廣昌咁突然公開露面,然後澄清全屬誤會,但背後帶出訊息已經相當明確:作為一國兩制代表,過去幾年唔少內地富豪視為既避風港,已經不再安全。

短期可以預期、係呢班紅色富豪會絕跡四季甚至本港,牽起新一輪資金外逃。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)